16-08-2024 | 20:06
Moneda națională japoneză este în cădere liberă și a depășit deja pragul istoric în raport cu dolarul. Paradoxal, asta este o veste bună pentru sutele de mii de turiști străini care ajung în Țara Soarelui Răsare, pentru chilipiruri de lux.
Motivul: Dau cu o treime mai puțin pentru hainele, gențile și pantofii unor mari designeri.
În toată lumea, piața bunurilor de lux, de la haine la încălțăminte și de la bijuterii până la ceasuri este în scădere. Doar în Japonia milioane de turiști din China, Statele Unite, Australia sau Thailanda vin să cheltuiască sume fără precedent pe produse high-end. De vină este deprecierea yenului la valori istorice în acest an.
Bărbat: „A trebuit să vin să le ajut economia”.
Femeie: „E motivul pentru care venim în Japonia în vacanță. E mai ieftin că înainte!.
Femeie: „Am venit și în urmă cu câțiva ani și a fost o experiență cu totul diferită. E o mare diferență cu suma pe care sunt dispusă s-o cheltuiesc”.
Citește și
Nu este de mirare că turiștii străini sunt deciși să-și umple bagajele cu produse de lux: diferențele de preț sunt de până la 30%, fără să luăm în calcul eventualele reduceri și nici absența taxelor vamale.
Hanako Montgomery, reporter CNN: „Piața de lux a explodat în Japonia. Turiștii străini sunt în număr record, la fel și sumele pe care vor să le cheltuiască cu estimări care depășesc 54 miliarde de dolari doar anul acesta”.
În alte țări din regiune, însă, marile companii sunt în pierdere. Grupul LVMH, gigantul din spatele brandului Louis Vuitton, a pierdut 14% din venituri în Asia, în afara Japoniei, în al doilea trimestru al acestui an, în comparație cu 2023. Alte nume mari, cum ar fi Salvatore Ferragamo și Kering, sunt în cădere. Japonia face, însă, notă discordantă, și datorită cererii mari de bunuri de lux second-hand.
Managerul unui magazin: „Da, stilul retro japonez e foarte popular. Dintr-o perspectivă globală, Japonia excelează în a lăuda articolele și în a distinge cu acuratețe între piesele de designer autentice și imitații”.
În Asia, piața de bunuri de lux second-hand ar putea ajunge la 4 miliarde de dolari în acest an, iar Japonia e pe primul loc în top. Experții sunt însă de părere că trendul nu va continua multă vreme, din cauză că dobânzile japoneze sunt în creștere.
Nobuko Kobayashi: „În cele din urmă, în toată regiunea vă a vea loc o armonizare a prețurilor. Până acum, prețurile au fost atât de volatile și (diferențele) nu au fost recuperate, dar acești doi factori vor intra în joc și oportunitatea de arbitraj vă fi redusă”.
Pe de altă parte, în China continuă declinul pieței de lux, după ani de zile în care brandurile internaționale au fost în topul vânzărilor. Marile branduri au înregistrat o scădere a încasărilor de aproape 30 de procente, iar din martie până acum piața a pierdut aproape 180 de miliarde de dolari.
Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat:
Sursa: Pro TV
Etichete: bani, japonia, depreciere,
Dată publicare: 16-08-2024 20:06
Articol recomandat de sport.ro
Citește și…
Recomandări
Stiri actuale
Medicul care a încercat să se sinucidă este iubitul doctoriței poreclite „Doamna cu coasa” de la Sf. Pantelimon | STENOGRAME
Iubitul doctoriției de la Spitalul Sfântul Pantelimon, poreclită „Doamna cu coasa”, ar fi încercat să se sinucidă într-o toaletă publică din centrul istoric al Brașovului, unde se desfășoară și un festival de jazz.
Stiri Economice
Românii se împrumută la bănci cu entuziasm. Specialiștii avertizează însă că aceste credite vor alimenta inflația
Încurajați de dobânzile mai mici decât anul trecut, românii se împrumută din bănci cu entuziasm. Și-au făcut credite pentru case, mașini, vacanțe ori investiții – de peste 80 de miliarde de lei.
Stiri Turism
Tablou ireal pe litoral, la Costinești. Turiștii au împânzit plaja și marea. „Cu cât e mai aglomerat, cu atât e mai scump”
Weekend plin pe litoral, unde nu ai loc să arunci un ac. Aglomerație este peste tot: parcările sunt pline ochi de mașini, iar la hoteluri abia se mai găsește câte o cameră liberă.