Erika Sima, cea care a pus bazele Create Beauty Aesthetics, a fost fascinată dintotdeauna de tot ceea ce ține de lumea medicală. Deși a urmat studii în zona de marketing și a lucrat în domeniul bancar, a hotărât pe parcurs să devină cosmetolog. A urmat studii și a simțit că acesta este „domeniul în care poate îmbina pasiunea personală cu oportunități de carieră”, ceea ce a făcut-o să își dorească să dea mai departe din experiența și cunoștințele acumulate și să devină trainer.
Povestea Create Beauty Aesthetics s-a născut dintr-o întâmplare, dar astăzi Erika privește cu entuziasm spre viitor, cu planuri îndreptate mai ales către oameni. Erika ne-a povestit despre călătoria ei profesională, despre decizia de a deveni formator și despre Create Beauty Aesthetics, dar ne-a oferit și câteva sfaturi despre îngrijirea pielii și cum ne putem crea o rutină personalizată.
Erika, cum ai ajuns în punctul profesional în care ești astăzi?
Am ajuns în punctul profesional în care sunt acum printr-un amestec de determinare, învățare continuă și oportunități bine alese. Am acumulat experiență în diverse domenii, am investit mult timp și energie în dezvoltarea mea profesională, am acceptat provocări. Nu am ezitat să îmi asum riscuri și să îmi urmez pasiunile, iar acum sunt recunoscătoare pentru tot parcursul meu.
Ce te-a atras la cosmetologie și cum ai luat decizia de a urma studii în domeniu?
Am fost întotdeauna fascinată de lumea medicală. Încă din liceu am ales să studiez chimia și biologia, chiar dacă am hotărât mult mai tărziu să devin cosmetolog. Decizia de a urma studii în domeniul cosmetologiei a fost una foarte naturală pentru mine. Fiind pasionată de frumusețe și îngrijirea pielii, am simțit că acesta este domeniul în care pot combina plăcerea personală cu oportunități de carieră. Astfel, am urmat masteratul în cosmetologie și farmacie din cadrul UMFST Târgu Mureș.
A fost o decizie importantă și sunt fericită că am ales să îmi urmez pasiunea și să fac o schimbare în cariera mea către acest domeniu minunat. Eu terminasem Facultatea de Marketing, am lucrat în domeniul bancar, economic.
Care este povestea Create Beauty Aesthetics și cum ai luat decizia de a deveni antreprenor?
Povestea CBAesthetics a venit printr-o întâmplare. Eu eram cosmetolog, formator, dețineam un salon de înfrumusețare și îmi desfășuram activitatea acolo. Am fost invitată să studiez și ulterior să susțin prezentarea gamei FusionMeso în Cluj-Napoca, pe vremea aceea fiind distribuită de o altă firmă. Povestea pe scurt este că ulterior, producătorii celor două game au aflat de mine și și-au dorit o colaborare directă cu mine. Astfel s-a născut CBAesthetics.
Ne-ai spus că „obiectivul tău a fost de a provoca piața tradițională cu produse profesionale utilizate în general de specialiști în estetica medicală, cosmetică dar și skincare, prietenoase cu pH-ul pielii, inspirate din medicina estetică.” Care sunt brandurile și produsele cu care lucrezi? Căror nevoi se adresează și ce le diferențiază?
Reprezint gamele Ekseption și FusionMeso în România. Ambele game au formule cu ingrediente derivate din medicina estetică. Astfel că acoperă toate tipurile de indicații întâlnite în cosmetologie și estetică medicală.
Punem accent pe calitatea pielii, pe formulări prietenoase, blânde cu pH-ul pielii, folosind ingrediente de generație nouă, PHA, acid reticulat, peptide de sinteză, factori de creștere EGF, FGF, VEGF etc.
Cine sunt clienții voștri? Cărui public vă adresați?
Ne adresăm atât profesioniștilor din cadrul clinicilor, cât și consumatorului pasionat de skincare.
Care au fost principalele greutăți cu care te-ai confruntat de la deschiderea Create Beauty Aesthetics până în prezent? Ce sfaturi ai oferi unei tinere care își dorește un business în domeniul de beauty?
Pentru a recunoaște o gamă calitativă este nevoie de educație. Trebuie să învățăm să citim o etichetă, să cerem studii clinice cu dovezi clare despre produs. Punerea pe piață a unor produse de calitate superioară nu este deloc ușoară.
Sfatul meu pentru orice tânără este să investească foarte mult în educație.
Știm că ești trainer și formator și susții cursuri și webinare dedicate zonei de skincare. Ce te-a făcut să vrei să dai mai departe din experiența ta și să susții aceste cursuri? Care este structura lor și cum arată o astfel de sesiune?
Încă de când lucram în domeniul bancar mi s-a spus că trebuie să mă certific ca formator pentru că am un stil aparte în a împărtăși informații, de a mă face înțeleasă. Îmi place acel sentiment de împlinire pe care îl văd în ochii cursanților mei la finalizarea unei specializări. Îmi aduce satisfacție deplină.
Structura oricărei specializări începe cu baza anatomică: structura pielii, celulele pielii, pH-ul pielii. Apoi în funcție de specializare, abordăm diferite ingrediente, tehnici, indicații, contraindicații, toate pe baza unei anamneze când vine vorba de un protocol de cabinet. O astfel de sesiune poate dura 6-14 ore, în unele cazuri împărțite în 2 zile.
Ne poți povesti mai multe despre personalizarea rutinelor de îngrijire a pielii? Cum se desfășoară acest proces și care sunt rezultatele?
Personalizarea rutinei, dar și a protocoalelor în cabinet, prinde tot mai multă amploare. Cred cu tărie că este cea mai benefică și aduce rezultate spectaculoase.
Pentru acest aspect realizăm o analiză amănunțită a tenului cu un aparat de diagnosticare facială digitală de generație nouă, foarte profesional, care reușește să citească problemele pielii în profunzime, astfel că vom putea trata prin prevenție și acele indicații care nu se văd cu ochiul liber, dar există în straturile mai profunde ale pielii.
Pe baza acestei analize putem formula seruri, creme personalizate pentru rutina de skincare de acasă pentru mai multe indicații ale pielii, clienta noastră nefiind nevoită să își cumpere prea multe produse. Ne place expresia “less is more”!
Care sunt, în opinia ta, regulile de bază în ceea ce privește îngrijirea pielii, cele de care ar trebui să țină cont oricine?
Regulile de bază în skincare sunt cât se poate de simple, eu am o vorbă și clientele o țin minte: Dimineața mă protejez, seara mă tratez!
Astfel, în rutina de dimineață trebuie neapărat să incluzi antioxidanți și SPF. În rutina de seară, după curățarea tenului, te concentrezi pe produse care să îți trateze problemele cu care te confrunți: deshidratare, hiperpigmentare, sensibilitate, cuperoză, acnee, anti-age… etc.
Ce planuri aveți pentru Create Beauty Distribution în perioada următoare? Dar dacă vorbim pe termen lung, care sunt planurile de viitor?
Planurile sunt mărețe! Deschidem primul magazin pentru a putea fi mai aproape de consumatori, dorim să oferim educație și consultanță personalizată pentru fiecare pasionat de skincare care ne va trece pragul.
Dorim să ne mărim portofoliul de clienți, să ajungem la cât mai multe cabinete de dermatologie, estetică, în special cu gama FusionMeso.
Pe lângă produsele FusionMeso și Ekseption vom avea în distribuție în România și aparatul de diagnoză facială digitală pentru a pune la dispoziția clinicilor, saloanelor de înfrumusețare experiențe profesionale, în diagnosticare pentru pacienții lor. Trebuie să ajungem și în România să punem accent pe educația skincare prin diagnosticare corectă.
3 cuvinte care te caracterizează: Imaculat, perseverent, ușor adaptabil
Produsul de skincare preferat: All day shield, SPF din gama Ekseption
Tocuri sau flat shoes? – Mă adaptez situației.
Desertul favorit: ai să razi… nu prea îmi plac dulciurile.
Nu trece nicio zi fără să… aplic SPF!
–
Editor: