20-09-2024 | 16:15
De câte ori ai dat „skip” imediat ce ți-a apărut o reclamă la întâmplare în timp ce navigai pe internet? Dar de câte ori ți-a atras atenția suficient de mult încât să o urmărești până la final, iar ulterior să și accesezi site-ul pe care aceasta îl promov
Ei bine, cei care lucrează în domeniul marketingului trebuie să-și pună mereu aceste întrebări, printre multe altele.
Marketingul este un aspect al lumii de zi cu zi, cu care fiecare dintre noi are contact constant, fie că vrem sau nu, iar angajatorii din acest domeniu sunt mereu în căutare de ajutoare care să contribuie cu ideile lor cele mai atractive. Dacă te afli în căutarea unui job în care plictiseala nu este o opțiune, atunci s-ar putea să te intereseze o carieră în marketing. Rămâi cu noi pentru a descoperi mai multe despre acest subiect.
Agenție sau companie? Câteva tipuri de joburi în marketing
Dacă decizi să lucrezi și să-ți construiești o carieră în marketing, atunci vei deveni angajatul unui agenții de publicitate, al unei companii sau poți alege să fii freelancer. Mai jos dăm câteva exemple de cele mai întâlnite joburi din domeniu (însă plaja de opțiuni este mai largă).
În agenții, angajații sunt specializați pe roluri în funcție de un anumit skill. Câteva exemple ar fi:
Citește și
● Graphic Designer: se ocupă de realizarea de logo-uri, vizualuri, afișe, grafică pentru reclame online, de aspectul site-ului, de pregătirea pentru tipar și de crearea conținutului multimedia sub formă de animație și prezentări interactive;
● Copywriter: scrie și redactează articole, cu scopul de a informa și educa cititorii, sau texte scurte pentru campanii și promovare;
● Account Manager: gestionează managementul vânzărilor și relațiile cu clienții;
● Art Director: lucrează pe partea vizuală a mesajelor publicitare, organizând și implicând restul membrilor echipei de creație (fotografi, designeri, ilustratori etc.)
În companii, angajații au în vedere un singur brand. Niște poziții des întâlnite aici sunt următoarele:
● Specialist Marketing: implementează diverse activități de marketing și promovare pentru brandul sau compania la care lucrează, în funcție de necesitățile acesteia și tehnicile de marketing utilizate;
● Brand Manager: este responsabil de implementarea politicilor de marketing prin promovarea brandului firmei;
● Marketing Manager/Director: coordonează echipa de marketing, toate activitățile de marketing din cadrul companiei.
În ciuda acestor diferențe dintre agenții și companii, există și posturi care se regăsesc în ambele medii, precum:
● Digital Marketing Specialist: se ocupă de campanii și reclame în mediul online (pe Facebook, Instagram, TikTok și alte rețele de socializare), precum și de optimizarea acestora;
● Content Creator: creează conținut precum articole și videoclipuri;
● Content Manager: se ocupă de promovarea în rețelele de socializare prin diverse postări creative și adaptate brandului și publicului, face planul de comunicare în Social Media.
De ce abilități ai nevoie pentru o carieră în marketing?
Toate joburile în marketing, indiferent de nivelul de experiență, necesită creativitate, originalitate și ambiție. De asemenea, ca la majoritatea locurilor de muncă, punctualitatea și organizarea sunt de apreciat. Având în vedere că este un domeniu în care vei avea contact zilnic cu o mulțime de alți oameni, abilitățile sociale sunt indispensabile. Unele zile pot deveni aglomerate, așa că trebuie să fii dispus să te descurci sub presiune, dând dovadă de flexibilitate în gândire și dinamism.
Campaniile de publicitate se desfășoară atât offline, cât și online (mai ales online), așa că trebuie să ai competențe în programe precum Microsoft Office și să te descurci cu platformele de social media. Cunoașterea limbii engleze, măcar la un nivel conversațional, este necesară. Iar abilitățile de bază de editare foto sau grafică sunt un plus în multe joburi, în care va trebui să te descurci uneori și fără graphic designer. În același timp, este foarte important să investești în abilitatea de a scrie și redacta bine, corect, succint, creativ.
De asemenea, fiind un domeniu dinamic, cu multe legături cu tehnologia, apar mereu inovații și schimbări în comportamentul consumatorilor. Ajută să fii și un pic interesat de psihologie și, mai ales, să înveți constant și să fii la curent cu cele mai noi trenduri, pentru a avea rezultate bune și a-ți construi o carieră în marketing.
Date oferite de Bestjobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 30.000 de joburi și 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii.
Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat:
Sursa: BestJobs
Etichete: bestjobs, marketing,
Dată publicare: 20-09-2024 15:56
Articol recomandat de sport.ro
Top citite
2
Shutterstock
Stiri externe
3
Getty
Stiri externe
VIDEO VOYO
Stirile PRO TV
Stirile PRO TV # 17.00 – 20 Septembrie 2024
49:09
Batem Palma
Sezonul 3, Episodul 88
40:11
Visuri la cheie
Visuri la cheie: Sezonul 10 – Trailer
03:24
Săriți de pe fix
Săriți de pe fix – Trailer
04:05
La Măruță
20 Septembrie 2024
01:30:12
Lecții de viață
E79 – Un jaf ușor (partea II)
43:33
Groapa
Ioana Brumar, despre personajul pe care îl interpretează în serialul Groapa și atmosfera de la filmări
03:37
I like IT
I like IT – Activitățile școlare sunt acum mult mai interesante pentru cei mici datorită noilor tehnologii
06:07
Groapa
Cine este Alma Coman? Groapa, un nou serial, în curând pe Pro TV și pe VOYO!
00:59
Conectat la România
Vacanțe fără griji. Cum ne ferim de surprize neplăcute la cazare și avion
13:28